Херсонський порт офіційно передали в концесію «Рисоіл-Херсон»

Йдеться про принаймні 216 млн інвестицій у порт у найближчі 3,5 роки

Херсонський порт офіційно передали в концесію «Рисоіл-Херсон»

ДП «Херсонський морський торговельний порт» переходить під управління компанії-концесіонера. 23 грудня були підписані акти про передачу майна терміном на 30 років між Міністерством інфраструктури України, ДП «Адміністрація морських портів України», ТОВ «Рисоіл-Херсон» і ТОВ «Херсонський порт», повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури.

«Херсонський порт буде модернізовано, що значно підвищить його ефективність. Йдеться про принаймні 216 млн інвестицій у порт у найближчі 3,5 роки та  щонайменше 18 млн грн для інфраструктури Херсону. Зокрема, у планах — співфінансування капремонту доріг на шляху до порту та нового майданчика для вантажівок поза межами міста», - кажуть в міністерстві.

Капітальні інвестиції допоможуть реалізувати потенціал для розвитку перевезень внутрішніми водними шляхами, адже порт знаходиться у дельті Дніпра. Однією з умов концесійного договору є збільшення до 80% частки вантажів, що прямують до порту внутрішнім водним та залізничним транспортом», — розповів Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України. 

Загальна сума інвестицій — 320 мільйонів гривень. Компанія-концесіонер планує провести модернізацію та реконструкцію обладнання, механізацію складів, встановленню додаткових силосів. Для цього вже затверджено план-графік здійснення інвестицій та розроблені технічні проєкти.

За умовами концесійного договору концесіонер зобов’язується:

◾ щорічно сплачувати концесійний платіж у розмірі щонайменше 12 млн грн з урахуванням індексації та 7% від чистого доходу;
◾ протягом перших 3,5 років з дати закінчення перехідного періоду інвестувати в об’єкт щонайменше 216 млн грн, а протягом перших 10 років – ще додатково щонайменше 62 млн грн;
◾ забезпечити обсяги перевалки вантажів порту у 2030 році на рівні не менше 1,36 млн тонн;
◾ забезпечити безперервну діяльність порту;
◾ перевести всіх працівників Херсонського морського порту та частину працівників Адміністрації морських портів України, не допускаючи їх звільнення протягом 10 років;
◾ не допускати зниження заробітної плати працівників протягом перших 3-х років з моменту прийняття їх концесіонером на роботу, підвищуючи рівень виплат відповідно до законодавства;
◾ виконувати заходи щодо охорони навколишнього природного середовища.

«Якісна підготовка дозволяє запустити всі робочі процеси у максимально короткий час. Нами буде застосовуватись сучасний підхід, нове обладнання і технології — це означає не лише збільшення обсягів перевалки, а й вищі зарплати для наших співробітників, покращення умов та безпеки праці, дотримання високих екологічних стандартів», — наголосив співвласник Risoil і ТОВ «Херсонський порт» Олександр Мінов.

Засновниками ТОВ «Херсонський порт» опосередковано виступають компанії груп Risoil та Georgian Industrial Group. Договір стосовно передачі в концесію майна ДП  «Херсонський морський торговельний порт» було підписано 26 червня 2020 року в присутності Президента України Володимира Зеленського. Консультаційну допомогу протягом усього процесу надавав проєктний офіс з розвитку державно-приватного партнерства «СПІЛЬНО».

Нагадаємо, що раніше два з трьох засновників компанії-концесіонера, у тому числі Шота Хаджишвілі, вийшли з проекту.

Нагадаємо, 10 березня, у Києві, відбудеться вже 4-й «Річковий Форум 2022: вантажі, перевізники, термінали».

Відгуки учасників «Річкового Форуму» попередніх років можна почитати за посиланнями: 2020-го року2021-го року

Зареєструватися для участі можна за посиланням

Підписуйтесь на нашу сторінку в Facebook
Слідкуйте за нашими новинами на Телеграм-каналі

Читайте також