Іноземний прапор на річці – дискусія на форумі MINTRANS 2020

  • 11 листопада 2020, 10:17

За тиждень до розгляду Верховною Радою законопроекту про внутрішні водні шляхи предстаники бізнесу зробили останню спробу переконати депутатів щодо шкідливості для ринку частини положень документу

5 листопада в КВЦ «Парковий» (м.Київ) пройшов форум MINTRANS 2020, присвячений проблематиці інфраструктури та транспорту.

Одна з робочий дискусійних панелей форуму мала назву «Порти та водні шляхи». Модератором панелі виступив cпівзасновник сайту Agrologistyka.in.ua та «Річкового Форуму» Ігор Гошовський.

В роботі панелі форуму взяли також участь: заступник голови «Европейська Бізнес Асоціація» Світлана Михайловська, голова підкомітету з питань річкового транспорту Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Артем Ковальов, співвласник холдингу «Агровіста» Юрій Скічко, заступник генерального директора НІБУЛОН Михайло Різак, голова АМЕУ Віктор Берестенко та директор P&O Maritime Ukraine Михайло Соколов.

Артем Ковальов повідомив учасників форуму про те, що голосування законопроекту про внутрішні водні шляхи у другому читанні заплановане на 17 листопада 2020 року і що напередодні комітет Ради провів значну роботу з погодження положень законопроекту згідно вимог представників бізнесу. 


На фото: Артем Ковальов

Те що більша частина зауважень бізнесу була врахована підтвердила і Світлана Михайловська з EBA. Саме тому Асоціація тепер заявляє про свою підтримку законопроекту.

Втім, як і раніше категорично проти такої кінцевої редакції законопроекту виступає найбільший гравець ринку річкових перевезень – холдинг НІБУЛОН. Михайло Різак гостро розкритикував допуск іноземного прапора в каботажні річкові перевезення, зміни в правилах бункерування та дозвіл на злив баластних вод. 

Читайте також: З іноземним прапором, але без портових зборів: поправки комітету до "річкового" законопроекту

Про те що допускати флот під іноземним прапором в каботаж на українські річки не варто заявив і Юрій Скічко. Його компанія нещодавно збудувала в Ізмаїлі найбільшу в українській історії річкову баржу і упродовж декількох років активно розвиває власний річковий флот та інфраструктуру. На думку компаній, що інвестують у власний флот, запропонований законопроект множить їхні зусилля на нуль.

На фото: Ігор Гошовський

Ігор Гошовський звернув увагу учасників форуму на те, що допуск іноземного прапору співпадає у часі з кризою річкових перевезень, коли на Дніпрі гостро не вистачає вантажу. Неринкові тарифи на залізниці і неврожай зумовили різке падіння перевезення зернових річковим флотом. Таким чином законотворці лише поглиблюють цю кризу і роблять перспективи виходу з неї операторами флоту взагалі сумнівними.

Читайте також Криза на річці: чому річкові перевізники залишилися без зерна

Артем Ковальов пообіцяв, що навіть після прийняття «річкового закону» комітет Ради продовжить консультації з учасниками ринку для його коректування і адаптації. Окрім того він акцентував увагу на тому, що попереду нас чекає ще необхідність голосування по багатьох інших супутніх законопроектах, де потреби бізнесу будуть враховані.

Директор P&O Maritime Ukraine Михайло Соколов у своєму виступі коротко окреслив основні проблеми з якими стикаються компанії буксирні оператори в українських портах та звернув увагу на те, що його пропозиції щодо того як упорядкувати роботу цього сегменту ринку не знаходять розуміння серед чиновників АМПУ. Артем Ковальов запевнив, що його комітет готовий підключитися до вирішення цієї проблеми. 

Читайте також Флот під іноземним прапором на річках України - дослідження Food&Agri



Читайте також