З іноземним прапором, але без портових зборів: поправки комітету до "річкового" законопроекту

  • 17 вересня 2020, 13:55

Комітет Верховної Ради проголосував правки до законопроекту "Про внутрішній водний транспорт". Іноземному прапору у каботажі бути.

фото: facebook сторінка Юлії Клименко

Вчора Комітет Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури на засіданні проголосував правки до законопроекту "Про внутрішній водний транспорт" #1182-1-д, який має проходити друге читання. Правки від бізнесу містяться на декількох сотнях сторінок. 

За даними від учасників засідання, комітет врахував не усі побажання бізнесу. Що було прогнозовано, адже у певних питаннях бачення учасників відповідних робочих груп різнилися кардинально.

Так, у законопроекті лишився допуск флоту під іноземним прапором до роботи у каботажі, хоча компанії-зернотрейдери, які вже будують чи купують річковий флот ("Нібулон", "АгроВіста", "Грейн Трансшипмент"), виступали проти цього.

Тим не менш, низку правок парламентський комітет врахував. Зокрема, із законопроекту прибрали пункт, який передбачав можливість утримання ВВШ за рахунок портових зборів. У галузі вважають такий крок правильним, адже портові збори , відповідно до існуючого законодавства, мають використовуватися за призначенням – на утримання інфраструктури у морських портах тощо. Від сплати канального збору звільнили судна, осадка яких не перевищує 4,5 метрів. 

Читайте також: ТОП-6 операторів річкового флоту України

Крім того, із законопроекту прибрали пункти, які бізнес оцінював як такі, що роблять роботу на ВВШ зарегульованою і такими, що містять можливості для корупції.  Так, після правок річкові термінали не потребують підтвердження від класифікаційних товариств системи управління безпекою. Прибрали зайві узгодження з центральним органом виконавчої влади при будівництві причалів, терміналів  тощо.

Додамо, що за інформацією "Агрологістики", під час засідання учасникам обговорення не дали на руки остаточний текст законопроекту. Присутнім зачитали ті правки, які були враховані та повідомили про те, які не враховані. Тим не менш, таким чином була виконана вимога з боку Президента України та власна ж обіцянка транспортного комітету щодо обов’язкової зустрічі та обговорення з бізнесом документу перед другим читанням.

У будь-якому разі, попереду власне саме голосування у Верховній Раді, а також прийняття окремих підзаконних актів у разі прийняття законопроекту та затвердження його Президентом України.

Підписуйтесь на нашу сторінку в facebook
Слідкуйте за нашими новинами на Телеграм-канал



Читайте також