Як відреагував ринок на подовження навігації на Дніпрі

  • 03 грудня 2020, 10:37

Ми запитали в учасників ринку, що дасть їм додатковий місяць роботи та з'ясували, як це позначиться на старті наступного навігаційного періоду.

Річка Дніпро буде відкрита до 31 грудня 2020 року. Відповідно до наказу Державної служби морського і річкового транспорту, термін навігації продовжили на усіх судноплавних гідротехнічних спорудах. Попередній наказ Морської адміністрації передбачав, що  Київський, Канівський, Кременчуцький та Дніпродзержинський шлюзи закриються 1 грудня, а Запорізька РГС та Каховський шлюз – 4 і 5 грудня.

Рішення про подовження навігації було прийнято після того, як до Міністерства інфраструктури і МорАДу звернувся із проханням про це бізнес. Так, зокрема, відповідне звернення надіслала Європейська Бізнес Асоціація. Яка закликала не зупиняти роботу шлюзів, якщо сприятливі погодні умови для навігації зберігатимуться і у зимовий період. На своїй сторінці у Фейсбуці ЄБА подякувала за прийняте рішення щодо подовження строків навігації по Дніпру та «за те, що до голосу бізнесу дослухаються».

Компанії, які транспортують вантажі Дніпром, кажуть, що подовження навігації на цьому етапі для них має важливе значення. «За грудень ми плануємо транспортувати близько 40 тисяч тонн вантажів (не лише зернових вантажів, але й інших). Зважаючи на те, що річкові перевізники втратили цього року вантажі через зменшення врожайності, будь-який додатковий обсяг має значення», – прокоментував «Агрологістиці» директор компанії «Грейн-Трансшипмент» Олександр Григоренко.

У свою чергу директор Світловодського річкового терміналу Юрій Скічко зазначає, що зараз стало складніше формувати судові партії. Більше часу йде на те, аби підвезти необхідні обсяги на рейд. «Засуха спричинила зростання закупівельних цін на зернові. Через що зернотрейдери, які зв’язані контрактами із іноземними покупцями зерна, опинилися у складному становищі. Крім того, фермери ще й притримували продаж зернових. Лише наприкінці листопада ми побачили збільшення пропозицій з боку фермерів та якесь зменшення ціни. Звісно, цим варто скористатися, тому подовження навігації як раз доречне», – розповідає він.

За його словами, під час наради щодо подовження навігації було «цілковите розуміння з боку ДП «Укрводшлях», який обслуговує шлюзи». Втім, те, що навігацію подовжили, не означає, що міжнавігаційний період буде коротшим. За інформацією «Агрологістики», на ремонт Каховського шлюзу, який є «воротами» Дніпра, знадобиться від 45 до 60 днів. Відповідно, якщо роботи почнуться пізніше, то і навігація наступного року почнеться лише після того, як ремонт закінчиться.

За озвученою Мінінфраструктури інформацією, на Каховському шлюзі цього року стартували роботи з ремонту системи осушення судноплавної камери, проводиться демонтаж обладнання. Планувалося, що наприкінці року буде здійснюватися ремонт конструкцій судноплавної камери і гідротехнічних галерей. У ДП «Укрводшлях» уточнюють, що були проведені відкриті торги, які дозволили обрати підрядника, який здійснить ремонт залізобетонних конструкцій судноплавної камери Каховського шлюзу.

До кінця року планувалося зробити низку робіт і на інших дніпровських шлюзах, частина з яких можлива лише за умови, що шлюз закритий. Так, Мінінфраструктури повідомляло, що на Київському шлюзі ведуться роботи з ремонту системи осушення судноплавної камери. На Канівському шлюзі, де були завершені роботи із заміни робочих воріт верхньої голови, тривають загальні будівельні роботи, а також роботи із заміни силових кабельних ліній. На Дніпродзержинському шлюзі потрібно замінити нижні робочі ворота, для чого виготовляють великогабаритні елементи.
 «За результатами проведення відкритих торгів забезпечено початок ремонтних робіт по заміні електричного устаткування Канівського шлюзу, ремонту залізобетонних конструкцій судноплавної камери Каховського шлюзу та заміни робочих воріт на Середньодніпровському шлюзі (Дніпродзержинському шлюзі)», – повідомляють у ДП «Укрводшлях».

Там зазначають, що ремонт систем осушення судноплавних камер на Київському та Канівському шлюзах дозволить в міжнавігаційний період проводити поточні ремонти та чистки, які не проводилися вже багато років. «Укрводшлях» бідкається, що останні кілька років не мав ані можливостей отримання прибутку від господарської діяльності, ані достатнього фінансування за бюджетними програмами. Підприємство накопичило багатомільйонні борги по заробітній платі та податках.

«На початок року була майже паралізована робота Канівського судноплавного шлюзу, законопроектом № 3279 в зв’язку з поширенням коронавірусної інфекції COVID-19 підприємство було повністю залишено без фінансування, а заборгованість перед кредиторами взагалі могла спровокувати банкрутство підприємства», – говориться на сайті «Укрводшляху».

На підприємстві зазначають, що «Укрводшлях» та Мінінфраструктури України «спільними зусиллями забезпечили хоча й пізніше і не штатного, але відкриття навігації та суднопропуску на Канівському шлюзі». А також «змогли забезпечити фінансування ремонтних робіт на судноплавних шлюзах на поточний рік за рахунок залучення коштів із інших джерел». Що й дозволило розпочати масивний комплекс заходів щодо організації капітальних ремонтів на судноплавних шлюзах, а також погасити кредиторську заборгованість за бюджетними договорами попередніх років.

Нагадаємо, що, як заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій, почати виконання наміченої на 2020 рік програми капітального ремонту судноплавних шлюзів на Дніпрі дозволило 232,2 млн. грн. від Євросоюзу, які надійшли у серпні. Саме ці кошти від європейських партнерів компенсували недоотримані «Укрводшляхом» державні кошти.  Міністр нагадав, що у березні цього року в зв'язку з COVID-19 держбюджет зазнав змін, які торкнулися і передбачених витрат  у розмірі 77,3 млн. грн.. на програму із забезпеченню експлуатаційно-безпечного стану шлюзів на Дніпрі. 

Підписуйтесь на нашу сторінку в facebook
Слідкуйте за нашими новинами на Телеграм-канал



Читайте також