Названо першу приватну компанію, що оперуватиме локомотивами на залізниці

  • 28 серпня 2020, 09:55

В компанії стверджують, що наразі вони оперують 14 тепловозами (2М62)

ТОВ “Українська локомотивобудівна компанія” стала першим учасником експериментального проекту, який передбачає допуск приватних локомотивів до роботи на окремих маршрутах на залізничних коліях загального користування. У рамках проекту компанія здійснюватиме курсування приватних локомотивів одразу на 9 визначених дільницях. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури.

«Ми видали наказ (№ 540 від 26 серпня 2020 року) про визначення першого учасника експериментального проекту щодо допуску суб’єктів приватної тяги. Ним стала Українська локомотивобудівна компанія. Створення конкурентного ринку залізничних перевезень - одне із зобов’язань України відповідно до угоди про Асоціацію з ЄС, у рамках якої передбачається залучення перевізників на залізниці.

Наша головна мета – ліквідувати дефіцит тяги та монополію Укрзалізниці, але при цьому зберегти баланс між тим, щоб захистити інтереси УЗ як перевізника і задовольнити інтереси бізнесу як вантажовідправника. Це має бути акуратний і продуманий перехід, адже демонополізуючи ринок ми можемо спричинити завелику конкуренцію на ньому і втратити один із найприбутковіших напрямів УЗ – вантажні перевезення.

Щоб не було такого негативного сценарію, політика у цьому питанні має бути максимально зваженою. Тим не менш, ми наважилися і будемо це робити. І я вдячний всім учасникам ринку, хто проявляє зацікавленість та долучається до цього відбору», - прокоментував Міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

Читатайте також: Чому 2020-й увійде в історію як прорив на залізниці

Варто відзначити, що ТОВ “Українська локомотивна компанія” здійснюватиме курсування приватних локомотивів на непопулярних і малорентабельних дільницях залізничних колій загального користування за напрямками: 

• Стрий – Івано-Франківськ;
• Тернопіль – Шепетівка;
• Шепетівка – Калинівка 1;
• Старокостянтинів 2 – Гречани;
• Старокостянтинів 1 – Гречани;
• Старокостянтинів 2 – Калинівка 1;
• Старокостянтинів 1 – Калинівка 1;
• Гусятин – Ярмолинці – Гречани;
• Кам’янець-Подільський – Гуменці – Балин – Дунаївці – Ярмолинці – Гречани.

Комісія з відбору учасників експериментального проекту щодо допуску суб'єктів приватної тяги провела 6 засідань, на яких розглянула 23 заявки від 10 приватних компаній. 

7 заявників за 15 заявами визнано учасниками експериментального проекту. 

Щодо 9 заяв від 3-х компаній прийнято рішення відмовити в участі в експериментальному проекті на зазначених у заявах дільницях за різними причинами. Зокрема, через неповний пакет документів, знаходження запропонованої дільниці в межах станції, а також через наявність на дільниці руху швидкісних пасажирських поїздів.

Разом з тим, 2 компанії надали пакети документів в рамках другого етапу відбору. До одного з цих учасників були надані суттєві зауваження, а їх документи повернуті на доопрацювання.

ТОВ “Українська локомотивобудівна компанія” створена у листопаді 2016 року. Згідно інформації опублікованої на сайті «Наші Гроші» управляючим партнером компанії є В’ячеслав Якубовський, що раніше був помічником нардепа від Партії регіонів Володимира Бандурова, а також під час трьох скликань помічником народного депутата від Блоку «Наша Україна» Михайла Полянчича.

По 30% акцій компанії належать "Інвесткомпанії "Євразія", "Солар Енерджі Грін" та "Фуд Трейдінг", ще 10% фізичній особі Олександру Слюсарчуку. По даним джерела агентства "Інтерфакс-Україна", Якубовський може бути повязаний з Андрієм Адамовським.

В компанії заявляють, що мають намір зайняти до 10% ринку вантажних перевезень в Україні упродовж наступних п’яти років.

В червні виник скандал через звернення «УЛК» до керівництва «Укрзалізниці» про передачу їй в оренду 50 локомотивів. Як пізніше повідомили в компанії, ця ідея не була підтримана УЗ.

В компанії стверджують, що наразі вони оперують 14 тепловозами (2М62) и для обслуговування вказаних маршрутів направлено вісім з них.



Читайте також