Для іноземного прапора скасували отримання одноразових дозволів

Це покращує умови судновласникам, але ще не відкриває доступ до каботажних перевезень.

Для іноземного прапора скасували отримання одноразових дозволів

Судна під іноземними прапорами зможуть заходити до українських портів без отримання одноразових тимчасових дозволів. Відповідну постанову ухвалив уряд на засіданні, яке відбулося 17 травня. Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.

«Вищезазначеним проєктом ми створюємо сприятливі умови для доступу до ринку річкових перевезень для суб’єктів господарювання, зокрема для іноземних невійськових суден під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів України про судноплавство на внутрішніх водних шляхах, без отримання одноразових тимчасових дозволів», - зазначив Владислав Криклій.

За його словами, враховуючи нагальні потреби ринку в умовах розвитку водних перевезень, впровадження цього проєкту дозволить забезпечити конкурентоспроможність річкових портів у порівнянні з морськими портами, де не передбачено отримання будь-яких дозволів, збільшити обсяг перевалки вантажів і в цілому покращити розвиток річкового транспорту.

У той же час, зазначимо, що йдеться виключно про міжнародні рейси, адже до 1 січня 2021 року «судна під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів про судноплавство на внутрішніх водних шляхах» все ще не мають право здійснювати перевезення вантажів річками України у каботажі. Таке право вони отримають саме з 1 січня наступного року, коли почнуть діяти відповідні норми Закону «Про внутрішній водний транспорт».

Наразі для іноземних судновласників, які й так мають право здійснювати доставку до річкових портів або забирати вантаж з них, покращуються умови роботи. Прийняття постанови також означає зменшення витрат. Так, як зазначали у Міністерстві інфраструктури України, судновласники «зазнають втрат через простій, який обходиться в $ 4500 на добу - на затвердження заявки необхідно три дні, а дати дозвіл достроково законодавство не дозволяє. Що, в свою чергу, призводить до зниження привабливості частини річкових перевезень і негативно впливає на залучення іноземних інвестицій, пов'язаних з річковою логістикою».

Нагадаємо також, що відповідно до даних агентства Food & Agri, у 2020 році судна під іноземними прапорами подали до Морської адміністрації України  457 заявок. У 2019 році їх було 384, а в 2018-м – 174 заявки. Всього у минулому році іноземний флот перевіз близько 1,5 млн. тон вантажів (в 2019-му - близько 1,1 млн. тонн). 

З них зернові вантажі і продукти переробки склали понад 352 тис. тонн. Це трохи менше показника аналогічного періоду 2019 року, коли таких вантажів було 364,5 тис. тонн. Втім, у порівнянні з 2018-м роком зростання значне: адже два роки тому на суда під іноземним прапором завантажили менше 70 тис. тонн висівок, шроту, пшениці тощо.
 

Підписуйтесь на нашу сторінку в Facebook
Слідкуйте за нашими новинами на Телеграм-каналі

Читайте також