Найбільші перевізники: «Грейн-Трансшипмент» та їхня перлина

Сайт «Агрологістика» розпочинає серію публікацій про інвесторів, які працюють на ринку аграрної логістики.

Найбільші перевізники: «Грейн-Трансшипмент» та їхня перлина

Сайт «Агрологістика» розпочинає серію публікацій про інвесторів, які працюють на ринку аграрної логістики. У чому особливості бізнес-моделі компанії, якої стратегії розвитку вона дотримується, які цілі ставить перед собою, якими здобутками пишається і на яких помилках вчиться. Перша публікація цієї рубрики – про «Грейн-Трансшипмент».

ТОВ «Грейн-Трансшипмент» у аграрній галузі знають добре. Компанія займається торгово-закупівельною діяльністю, перевозить вантажі водним та автомобільним транспортом, а також виступає в ролі експедитора і агента. Компанія має перевантажувальний комплекс «Перлина Дніпра», на якому перевантажує зерно на власний флот і доставляє його до морських портів. Свою діяльність вона розпочала у 2017 році, і за короткий період посіла достойне місце серед судноплавних компаній в Україні. Компанія перевозить не тільки зернові, але й генеральні і негабаритні вантажі.

Динаміка вражає: в 2017 році флот перевіз близько 100 тис. тонн зерна, в 2018 – 300 тис. Тонн, а в 2019-му – вже 359 тис. тонн. Чи виправдовує себе обрана модель бізнесу, ми розпитали у засновників «Грейн-Трансшипмент» Олександра Григоренко та Євгена Ігнатенко.

Флот

«Грейн-Трансшипмент» заснували люди з досвідом роботи на цьому ринку і розумінням його потреб. Найбільші зернотрейдери проявляють все більший інтерес до річкової логістики, так що послуги нової компанії виявилися доречними.
«Як транснаціональні компанії-експортери, так і державні, переконалися, що ми надійний партнер, який працює прозоро», – запевняє директор компанії Олександр Григоренко і підкреслює, що у команди багаторічний досвід в організації перевезення зернових та олійних культур всіма видами транспорту.

У компанії працює більше 80 кваліфікованих співробітників, і їх кількість збільшувалася у міру збільшення флоту, який «Грейн-трансшипменту» став будувати на українській верфі.

На першому етапі у компанії не було  у власності флоту – тільки суда в тайм-чартері. Але можливості обзавестися власними судами шукали з першого дня заснування компанії. Першим придбанням став річковий буксир-штовхач, потужністю 300 кінських сил. А незабаром компанія знайшла в Румунії два буксири-штовхача потужністю по 2400 кінських сил «Plutus» і «Zeus», які можуть буксирувати по річці 10 тис. тонн одночасно, а осадка дозволяє їм вивозити вантаж практично з будь-якого гирла річок Дніпро та Південний Буг.

Модернізували ці плавстредства на ТОВ СП «Дунайсудносервіс». Саме це підприємство в подальшому і стало основним суднобудівним судоремонтним підприємством для «Грейн-Трансшипмент».

«Коли ми ремонтували і модернізували буксири, які «Грейн-Трансшипмент» тільки-тільки купив, то і подумати не могли, що почнемо самостійно будувати баржі. Але дізнавшись про те, що у компанії є такі далекоглядні плани, ми запропонували спробувати працювати з нами. Робота з буксирами була успішною, ми все зробили на рівні. Одним словом, вдалося переконати Олександра і Євгенія в тому, що наш завод «потягне» і будівництво, запропонували свій проект люкових закриттів для баржі... Так «Грейн-Трансшипмент» і став нашим першим українським замовником на будівництво нового флоту», – згадує виконавчий директор ТОВ СП «Дунайсудносервіс» Станіслав Чімбер.

Перше замовлення на «Дунайсудовервіс» «Грейн-Трансшипмент» розмістив у 2018 р. Це була модернізація баржі-майданчика GRAIN-1 (довжина 77 м, ширина 11 м, осадка 1,8 м). Паралельно «Дунайсудовервіс» виконував модернізацію «Plutus» і «Zeus», яку успішно закінчив в 2019 році. А далі було будівництво серії з восьми барж, довжиною 78,8 м, шириною 11м і осадкою 3,1м. «Первісток» цієї серії був спущений на воду навесні 2019 року, отримавши назву GRAIN-3. У тому ж році була побудована друга баржа, GRAIN-4.

Ще дві баржі поповнили флот компанії вже в 2020 році: в середині серпня на воду спустили GRAIN-5, а в жовтні – GRAIN-6. Вантажопідйомність кожної баржі – 2300 тонн.

Перевантажувальний комплекс

Важливим кроком для компанії став запуск у 2018 році перевантажувального комплексу. «Перлина Дніпра» знаходиться в мальовничому місці недалеко від Усть-Самарського мосту в місті Дніпро. «Ми зробили відмінний майданчик, і в першу чергу поставили перевантажувальну машину, щоб працювати за прямим варіантом, поки будуть будуватися складські потужності», – розповідає Олександр Григоренко, показуючи комплекс.

До причалу стають судна довжиною до 130 метрів, гарантована глибина тут – 3,6 метрів. Перевантажувальна машина зі стрілою завдовжки 12 метрів може перевантажувати 200 тонн на годину. Зерно звозять машинами (в тому числі і самої компанії «Грейн-трансшипменту») з Дніпропетровської, Запорізької, Полтавської та Харківської областей. Територія комплексу дозволяє одночасно вмістити не менше 30 зерновозів.

Критий склад може одночасно зберігати 5000 тонн. Раніше тут на майданчику стояло поруч два склади по 2500 тонн кожен. У 2019 їх перебудували і об'єднали в один більш місткий. І якщо за неповний 2018 рік «Перлина Дніпра» перевантажила близько 60 тис. тонн зернових, то в 2019 році – вже 123 тис. Тонн. Але це не межа: щорічно комплекс може перевалювати на суду 200 тис. тонн.

Логістика

З перевалочного комплексу судна і баржебуксирні состави «Грейн-Трансшипменту» йдуть на рейд Херсонського, Миколаївського, Одеського та Чорноморського морських торговельних портів. Клас буксирів і барж дозволяє їм працювати у морі, що розширює можливості компаній, яким потрібно доставляти вантажі до цих портів.

Зараз флот «Грейн-Трансшипмент» – це 4 буксира, 8 барж і 3 суховантажі – доставляє вантажі в каботажі і з інших терміналів, працюючи по всьому Дніпру і Південному Бугу. У 2017 році компанія транспортувала близько 100 тис. тонн, і це був показник за півроку роботи з моменту заснування. У 2018 році флот перевіз 300 тис. тонн, а в 2019-му – вже 358,6 тис.тонн.

Цього сезону українські судноплавні компанії, які спеціалізуються на перевезенні зернових, виявилися не в найвигіднішому становищі – вантажу стало відчутно менше.

«У компанії є також досвід роботи з Білоруським морським судноплавством. З літа 2019-го почали оперувати судном «Надія» з баржею-приставкою. Ми виступали як оператор і як агент. Дозвіл на каботажне плавання внутрішніми водними шляхами України було підписано в Міністерстві інфраструктури України. Поки у нас в каботажі іноземний флот працювати не може, але в законодавстві є виняток для Білорусі», – розповідає комерційний директор «Грейн-Трансшипмент» Євген Ігнатенко.

«Цього сезону українські судноплавні компанії, які спеціалізуються на перевезенні зернових, виявилися не в найвигіднішому становищі – вантажу стало відчутно менше. Проте, флот нашої компанії продовжує активно працювати», – говорить він. І підкреслює, що це явище тимчасове, і в подальшому Україна все одно буде нарощувати експорт зернових.

 «Внутрішні водні шляхи України – це широкі можливості для транспортування зернових вантажів. Вони повинні розвиватися. За три роки, які ми працюємо на ринку, ми змогли довести, що при професійному підході тут можна багато чого досягти. Сьогодні «Грейн-Трансшипмент» розвиває річкову логістику і створює робочі місця. Ми щорічно беремо учнів морських ВНЗ за «кадетською програмою», забезпечуючи їх практичними знаннями, згідно їх спеціальності, є соцпакет», – додає Олександр Григоренко.

У планах компанії на найближчу перспективу закінчити будівництво серій барж GRAIN і приступити до реалізації нового проекту GT-108 вантажопідйомністю 5000 тонн (довжина баржі – 108 м, ширина – 17,20 м, осадка – 3,60 м). Також «Грейн-Трансшипмент» має намір побудувати на Південному Бугу і Дніпрі нові перевантажувальні комплекси.

Андрій Муравський

Підписуйтесь на нашу сторінку в facebook
Слідкуйте за нашими новинами на Телеграм-канал

Підписуйтесь на нашу сторінку в Facebook
Слідкуйте за нашими новинами на Телеграм-каналі

Читайте також